ת.א. 133696/06, ב – בית משפט השלום בתל-אביב

הצדדים: ז' נגד פ' , ניתן בשנת: 2006

בית המשפט קיבל תביעה של רוכשי בתים נגד יזם ובין היתר הורה על החלפה מלאה של חיפוי האבן החיצוני של הבית.

תביעות של רוכשי בתים נגד היזם שמכר להם את בתיהם בנושא של ליקויי בניה, איחור במסירה ומצגי שווא. בנושא ליקויי הבניה קיבל בית המשפט את אחת הטענות העיקריות של התובעים, כי לאור ליקויים שנתגלו בחיפוי החיצוני הינם זכאים להחלפה מלאה של כל החיפוי החיצוני של הבית, ופסק על פיצוי בנושא זה בהיקף של עשרות אלפי שקלים.

רוכשי בתים בישוב במרכז הארץ הגישו תביעה נגד היזם שהקים את הפרויקט ובנה את הבתים. כאמור, אחת הטענות העיקריות בתביעה נגעה לליקויים בחיפוי החיצוני של הבתים, כאשר לטענתם של הרוכשים נתגלו בחיפוי ליקויים רבים ואף ארעה נשירה של אחדות מהאבנים. התובעים תמכו את טענותיהם בחוות דעת של מהנדס מטעמם. היזם דחה את טענות התובעים, כאשר לטענתו, לכל היותר, יש צורך בהחלפה של מספר אבני חיפוי בודדות.

לאור חשיבות הנושא בתביעה, מינה בית המשפט שני מומחים מטעמו על מנת לבדוק את טענות הצדדים בנושא זה. אלא, שגם המומחים היו חלוקים בדעתם, כאשר האחד צידד בעמדת התובעים כי יש לבצע החלפה מלאה של החיפוי, ואילו השני, אף כי קיבל את הטענה כי קיימים בחיפוי ליקויים רבים, סבר, כי ניתן לבצע תיקון יסודי ואין צורך בהחלפה מלאה של כל החיפוי.

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את עמדת התובעים, שכן השתכנע, כי גם תיקון יסודי לא יביא לפתרון סופי של הנושא ואף יגרום לירידת ערך וכי התובעים ששילמו במיטב כספם עבור הבית זכאים לפתרון אמיתי של הבעיה. בהתאם הורה בית המשפט על פיצוי כספי לתובעים בעלות המלאה של החלפת כל החיפוי החיצוני של הבית. בסך הכל זכו התובעים לפיצוי כספי מהיזם בסכום המתקרב ל – 200 אלף ₪ בעילה זו ובעילות נוספות.

עו"ד אורי אסא ייצג את התובעים בתיק.

סגירת תפריט
Call Now Button
סגור
צור קשר
close slider

מצדה 7 (בנין ב.ס.ר. 4 קומה 23), בני ברק, מיקוד 5126112
טל. 03-5755553
פקס. 03-5755688
דוא"ל. uri@assa-law.co.il