פטור מארנונה לנכס שאינו ראוי לשימוש

עו"ד אורי אסא

עו"ד אורי אסא

עו"ד אורי אסא, חבר לשכת עורכי הדין בישראל משנת 1997 ובוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. בעל סיווג בטחוני גבוה המאפשר ייצוג גופים וחברות שעיסוקם מחייב סיווג זה. כמוכן בעל רשיון נוטריון ממשרד המשפטים וכן חבר ועדת הקנין והמקרקעין של לשכת עורכי הדין ומגשר מוסמך.

צור קשר

על פי החוק מבנה מחוייב בתשלום ארנונה בהתאם לקריטריונים שנקבעו, וזאת בין אם נעשה בו שימוש ובין אם לאו (למעט מבנה שנתקבל לגביו פטור לנכס ריק ובמגבלות התקופה שנקבעה בחוק). למותר לציין, כי חיובי הארנונה מהווים נטל כלכלי רב, במיוחד כאשר לא נעשה שימוש בנכס.

חשוב לדעת, כי קיימים חריגים לכלל המטיל חיוב בתשלום ארנונה, ואחד החשובים בהם הינו לגבי "מבנה שנהרס או ניזוק" (סעיף 330 לפקודת העיריות). אלא שהיקף תחולתו של סעיף פטור זה רחבה מכותרתו, ובתי המשפט פירשו את הסעיף כמקנה פטור גם לגבי מבנים שנערך בהם שיפוץ נרחב, ולא רק מבנים שנהרסו או ניזוקו.

על מנת להיכנס לתחולת הפטור נדרשים להתקיים מספר תנאים: התנאי העיקרי הינו כי לא ניתן להשתמש במבנה וכי אין משתמשים בו בפועל. בהתאם כמובן שלא כל שיפוץ שנערך במבנה יקנה את הפטור, אלא נדרש כי אכן יהיה זה שיפוץ יסודי. דרישה נוספת של הרשות המקומית למתן הפטור הינה מסירתה של הודעה בכתב על היות הנכס בלתי ראוי לשימוש, כאשר עם מסירת ההודעה לא יחוייב המחזיק בארנונה. כמובן שמעת שהנכס יהיה שוב כשיר לשימוש יחול חיוב בארנונה.

הערה:
רשימה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה מיועדת בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

סגירת תפריט
Call Now Button
סגור
צור קשר
close slider

מצדה 7 (בנין ב.ס.ר. 4 קומה 23), בני ברק, מיקוד 5126112
טל. 03-5755553
פקס. 03-5755688
דוא"ל. uri@assa-law.co.il